nem vagyok egy nagy sütős nőci, de gyu szülinapjára szerettem volna tortát alkotni. nézegettem kedvenc receptbázisaimban - könyvekben és a neten -, végül mégis egy személyes élmény alapján döntöttem. ugyanis 11 nappal korábban én léptem át ugyanezt a küszöböt, és e jeles esemény alkalmából kedvenc kiskocsmámban tartott baráti ünneplésre panni barátnőm répatortával érkezett. a receptet ugyan nem tőle kértem el, hanem az általam olvasgatott írások alapján hoztam létre, az ihletet mégis neki köszönhetem. mert nagyon-nagyon finom volt! :)

úgy látszik a tudatalattim is a felszínre löki azt a tényt, hogy persze élveztem én a hóesésben bandukolást ma is, de minden porcikám a tavaszt óhatja, és minél előbbi beköszöntét. addig is színekkel orvosolom magam, a répa, és a narancs sárgájával, ízével, vitaminjaival.

gyömbéres répatorta narancsos mascarpone-krémmel




hozzávalók:
(2,5 dl-es bögre)

4 tojás
1 bögre olaj
2 bögre cukor
2 bögre liszt
2 tk sütőpor
2 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
2 tk őrölt fahéj
2 tk őrölt gyömbér
3 bögre (nagy lyukon) reszelt répa (kb 6 közepes darab)
1 bögre durvára darált dió

250 g mascarpone (elbír többet is!!)
3 ek cukor - vagy ízlés szerint
1 jól megmosott narancs reszelt héja és leve




a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra (4-es fokozat). egy nagy tálban elkezdtem 1 tojást összekeverni a cukor egy részével, majd szép sorban adagoltam hozzá a többi tojást és cukrot, miközben kevertem. utána hozzáöntöttem az olajat, és homogenizáltam. majd hozzáöntöttem a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a sót, és a fűszereket, kevertem rajta néhányat, aztán a répa és a dió következett. jól összedolgoztam a tésztát, majd egy kivajazott, kilisztezett, 22 cm átmérőjű tortaformába öntöttem, és 50 percig sütöttem. (40 perc után is jó lehet, az én sütőmnek ennyire volt szüksége)
akkor van kész, ha a beleszúrt villára semmi nem ragad rá.
közben a mascarponét összekevertem a cukorral, a narancs reszelt héjával, és levével, majd a hűtőbe tettem. miután a kihűlt tortát kiszedtem a formából, rákentem a krémet, és tálalásig hűtőben tartottam.

update: az ismerőseim körében megsütött répatorták különböző sütési időt követeltek maguknak, általában többet. figyeljük sütőnket, és a tortát ellenőrizzük tűpróbával/villapróbával!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr613553953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zizi 2009.02.17. 20:05:00

Nagyon szuper szülinapi torta lett belőle!!! Ahogy írtam korábban a cukorral végül óvatosabban bántam és nekem majdnem 1 bögre elég volt (szerintem 3/4 is az lett volna). Igen nagy mennyiség, de nekem bőven édes lett így is. Megírtam a blogomon, hivatkoztam természetesen rád! :)

http://zizikalandjai.blogspot.com/2010/04/gyomberes-repatorta-narancsos.html

Köszönöm!

Anonymous 2009.02.17. 20:05:00

Szia! Sikerült húsvétra megcsinálni a répatortát, nagy sikert aratott. Nagyon fini volt, köszi hogy megosztottad velünk. Andi : )(Én dupla adag mascarpone-krémmel csináltam, így teljesen beborítottam a tetejét és oldalát is.)

vegasztromania 2009.02.17. 20:05:00

zizi, ennyi cukorral csináltam. általában én is felülbírálom a cukor mennyiségét a süti-receptekben, de arra már nem emlékszem, itt hogy volt.. azt tudom ajánlani, h rakj bele kevesebbet, kóstolj, és úgy döntsd el, neked mennyi kell bele. sok sikert!

Zizi 2009.02.17. 20:05:00

Nana,
holnap itt a nagy nap a párom szülinapja, és ahogy korábban írtam ezt a tortát szeretném megsütni neki. Most alaposan szemügyre vettem a hozzávalókat. A cukor mennyiségét próbálom minél kevesebbre venni a sütikben, ezért első olvasatra soknak tűnik a 2 bögre cukor (legalábbis nekem). Ennyi kell bele?
Köszi a segítséget!
Remélem ilyen szép lesz az én tortám is!

vegasztromania 2009.02.17. 20:05:00

a bögre 2,4-2,5 dl-t jelent. sok sikert hozzá! külön felhívnám a figyelmedet a sütési idő viszonylagosságára. ahányan eddig megsütötték ezt a tortát, más és más sütési idővel dolgoztak. az én sütőmnek ennyi idő kellett, de többen jelezték, hogy náluk több időre volt szükség.

Anonymous 2009.02.17. 20:05:00

Szia! Ezt a receptet szeretném húsvétra megcsinálni, csak lenne egy kérdésem: a "bögre-mennyiség" az 2-3 decis bögre? Csak hogy egy normál nagyságú torta legyen belőle. Köszi. Andi

vegasztromania 2009.02.17. 20:05:00

köszi! nikon d70 gépem van.

Anonymous 2009.02.17. 20:05:00

Gyönyörűek a képek, milyen géppel dolgozol?!

vegasztromania 2009.02.17. 20:05:00

szia, 22 cm átmérőjű kapcsos tortaformában. sok sikert!

Zizi 2009.02.17. 20:05:00

Nana,
kb. mekkora tortaformában sütötted? Csak, hogy hasonlóan nézzen ki, mint a tiéd, jó lenne ezt az infót tudni! :) Én is a párom szülinapjára készülök elkészíteni! :)
Zizi

vegasztromania 2009.02.17. 20:05:00

igen, szerintem is zseniális, bár a répatorta még a vega énemnek is erős szóösszetétel.. de mindent visz! ez alapján kreáltam a céklás sütit, na abban volt csoki is rendesen!

rebeka rokifeller 2009.02.17. 20:05:00

nahát ezt csak most láttam.
képzeld, én is hasonló répatortát szoktam csinálni, persze csak hasonlót, a különbség, hogy a csokiaddikció miatt dió/mogyoró helyett fekete csoki darabok kerülnek a belsejébe. a mascarponéba pedig eddig nem facsartam bele a narancs levét, csak a héját reszeltem bele, de tényleg teljesen ésszerű gondolat, hogy menjen a leve is!
vikkerrel sütöttük legutóbb karácsonykor az ő szüleinek, óbégattak rendesen :)

vegasztromania 2009.02.17. 20:05:00

update: egy kedves ismerősöm sütője 1 1/4 óra alatt sütötte készre magasabb fokozaton. ahány sütő..

Renata 2009.02.17. 20:05:00

Nana!
Fogadd szeretettel:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/02/barati-dij-avagy-apold.html

Renata 2009.02.17. 20:05:00

Boldog szülinapot visszamenőleg!!!

Beatbull 2009.02.17. 20:05:00

Boldog születésnapot Neked! (így utólag ;) )
Nagyon szép kis tortának néz ki, s hozzávalók alapján is csak finom sülhetett ki belőle ;)

Lekvároskukta 2009.02.17. 20:05:00

Nagyon finom lehet ez a torta és fotó is gyönyörű :)

lanczieva 2016.03.08. 21:25:18

Hú nagyon durván sokkal több idő kell az én sütőmben ehhez a tortához, 1 órája próbálkozik, de a közepe még mindig szinte folyékony:( szóval tényleg érdemes bátran próbálgatni szúrogatni...
süti beállítások módosítása