indiai ízekre vágytam. régóta dédelgetett tervemet sokáig tartott volna most megfőzni (ami késik, nem múlik persze..), de ez a gyors curry is a fejemben volt már vagy egy hete, úgyhogy nekiugrottam. vöröslencsém mindig van itthon, fűszeres dobozomban is nagy a választék, így semmi nem akadályozott meg a terv megvalósításában. mert ez most nem alkotás volt, bármennyire is az a kedvenc főzési minőségem.. ez persze nem von le az értékéből, sőt, sokszor a gyorsaság és egyszerűség sokkal fontosabb, mint az előre megálmodott, időt és energiát nem sajnáló gasztroművészet.

kókusztejes vöröslencsecurry




hozzávalók:

100 g vöröslencse
1 fej vöröshagyma
2 dl paradicsompüré (mutti)
1 kis konzerv kókusztej (ez most 165 ml taipan márkájú volt)
tisztított víz

olaj
fűszerek - ez nálam úgy néz ki, hogy leveszem a polcról a fűszeres dobozomat, és ami tetszik, azt belerakom.
irányadónak:
1 tk garam masala
1 tk tandoori masala
1 tk római kömény
1/2 tk édeskömény
1/2 tk fahéj
1 tk kurkuma
1 tk gyömbér

egy kis olajon pár percig pirítottam az apróra vágott hagymát, majd hozzáadtam a megmosott vöröslencsét, a paradicsompürét, és 2 dl vizet. megsóztam, megfűszereztem, és közepes lángon időnként megkavarva főztem. amint elfőtt a leve, hozzáadtam a kókusztejet, majd minden további alkalommal újabb 1-2 dl vizet öntöttem hozzá egészen addig, amíg a lencse meg nem puhult (kb 25-30 perc). közben persze kóstolgattam, és utánfűszereztem. leginkább naan kenyeret képzelek hozzá, de hangulattól függően rizzsel is ehetjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr263553944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása