szerdán a ház ura legénybúcsúra volt hivatalos, én pedig otthont adtam egy csajok körében ünnepelt születésnapnak.
a vacsora természetesen az én "feladatom" volt, és ebből az alkalomból egy már régóta vágyott indiai ételt főztem. egyszerűsítettem a dolgon, eleve őrölt fűszereket használtam, és egy edényt. nem is volt semmi probléma, a holnapi balatoni fürdőruhában flangálás ellenére repetáztak is..

kesudiós kókusz curry




hozzávalók:
(amilyen zöldség eszünkbe jut, vagy ami szembejön a piacon)

3 kis fej hagyma félkarikára vágva
2 újhagyma karikára vágva
3-4 gerezd fokhagyma szeletelve
1 zukkini negyedelve, és szeletelve
1 nagy sárgarépa karikára vágva
1 kaliforniai paprika csíkokra vágva
2-3 paradicsom cikkekre vágva
1 üveg csicseriborsó
1 zacskó tofu kockára vágva
1 zacskó kesudió
400 g kókusztej
olaj (ez most szezámolaj volt)


fűszerek:
(ez tulajdonképpen abszolút ízlés szerint, de irányadónak)

1 csapott tk őrölt koriander
1 tk csípős madras curry
1 csapott tk garam masala
1/2 tk őrölt fahéj
1 csapott tk kurkuma
1 tk római kömény
1 tk édeskömény



olajon elkezdtem megpirítani a hagymákat, és a fokhagymát, majd kb 2percenként követte őket a répa, a zukkini, a kaliforniai paprika, és a paradicsom. kevergetve pirítottam őket, és sóztam, fűszereztem. lejjebb vettem a lángot, és félig megpároltam őket, majd hozzáadtam a lecsepegtetett csicseriborsót, a tofut, és a kókusztejet. tovább pároltam, és ellenőriztem az ízeket. raktam hozzá egy kk nádcukrot is, plusz még olyan fűszereket, amiknek hiányát, vagy erőtlenségét éreztem. a végén egyk is dilemmázás után a szószhoz kevertem a száraz serpenyőben pirított kesudiót, és nem a közben elkészült rizshez.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegasztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr983553904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegasztromania 2008.06.27. 08:30:00

:)
akkor jó! olvasgattam curry-recepteket, de bonyolultabbnak tűntek. aztán fogtam magam, és nekikezdtem. :)

Gourmandula 2008.06.27. 08:30:00

ugyanolyan a mécsestartóód, mint nekem (ill. nekem zöld).:)
a kókusz curryt egyébként én is pont így készítem, imádom. :)

KeletiGuru 2021.06.04. 20:11:56

Szia, használhato currypasztát a curry helyet. Kaptam egy kupon egy oldalhoz, le szeretném vásárolni de több fajta curry paszták van nekik. Igazán nem tudom a külömséget. keletiizek.hu/alapanyagok/ontetek-es-szoszok/page-2
süti beállítások módosítása